Det eviga arbetet

Det känns som det är hur tidigt som helst. Känns som jag precis vaknat och är så där otroligt osugen på att gå upp. Men jag vaknade faktiskt halv 11 och gick upp runt 12. Klockan är 14.30 och jag har inte en aning om vad jag gjort dom senaste 2,5 timmarna!
Det blir ännu en sån där pluggdag. Men det är väl bra det, grått och kallt som det är ute. Och så vet jag hur glad jag säkert blir om jag blir klar innan sista inlämningsdag.
Nu ska jag jobba intensivt till max 19.00 och sen! Sen blir det en lång varm dusch tillsammans med en liten egen spabehandling. Efteråt väntar en stor mugg te, film och kanske till och med lite B&J-glass från igår.

Ringt försäkringskassan och sagt upp mitt bostadsbidrag. Känns lite tungt faktiskt. Dom där ut-i-fall-pengarna som känns så bra att ha kommer inte finnas där längre. Tror inte det blir några problem, men om pengarna börjar tryta och jag inte har råd med mat har jag gjort upp en plan.
Den fina lilla ostbutiken som så fint bjuder på små söta ostkuber och salami finns hyfsat nära till hands om magen någon gång skulle börja kurra och matpengen gick åt till den där "viktiga kurslitteraturen".

Nu ser min mamma det här och tänker "Men herregud unge, har du inga pengar kvar!!?"
Jo mor, jag har pengar så det räcker. Sitter bara och spekulerar, allt för att slippa skriva på den eviga tentan...
Okej jag ska sluta. Och börja jobba. Som en slav.



Jag önskar mig lycka till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0