Vardagsmat

Shit biscuit. Har sån magvärk så jag klarar knappt av att sitta upp.. Men den starka individ man ändå är så sitter jag här med lans och sköld- fighting the pain.



Så hur har min dag varit?

Well, den har bestått av att cykla fram och tillbaka i blåst och kyla, skola, äta (en av mina förmodligen favoriträtter -potatisgratäng & grillad kyckling!) och slöa.

Att cykla i motvind är bland det värsta jag vet. Särskilt när fingrarna fryser fast i styret och får sprickor och börjar blöda. Och som salt i såren, uppförsbackar. Jo, detta land är välutrustat med dessa. Växjö är en helskön stad på alla sätt och vis, visst, men döda mig gärna lite när jag kommer cyklandes och ser backen... Suck.

Skolan började halv 4. Sucks tänker vissa, Halleluja tänker jag. Att bara få ta sovmorgon, ta det lugnt, käka en rejäl och grymt god frukost (baguetter med Boxholms ost.. mm!) för att sen sätta på sig skorna och bara gå till skolan är underbart skönt, speciellt när man vet att lektionen bara varar i 1,5 timmar. Och man är helt ledig kommande dag.

Efter skolan gick Ludwig och jag en sväng förbi ICA för att leta dagens mat. Som bekant vart det grillad kyckling, potatisgratäng och Ludwigs gorgonzolaost. Gjorde förmodligen dagen lite sådär extra bra. Gärna en maträtt jag äter varje vecka!

˜

Ah. Och föresten. Fonten på den här bloggen är fubar. Men jag vet, låtsas om att rubrikerna är i Honey Script så kanske jag slipper lösa det problemet. Tack på förhand!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0