En dag ledigt

Som rubriken lyder har jag vart helt ledig idag. Blir endast ≈5 timmars skola denna veckan, varav några timmar består av tenta. Vet inte om jag ska tycka det är skönt eller inte?
Varit ledig nu sen torsdag eftermiddag och imorgon fortsätter skolan vid 15.30. Borde känna mig utvilad och pepp på skolan igen men. Då jag haft ont i halsen, rethosta och Ludwig haft mardrömmar, är sömn nu ett minne blott. Lagt oss efter 02.00 och somnat runt 07.30. Skulle gärna ta helgen i repris för att försöka återuppleva nätterna som dom ska upplevas, sovandes.


För övrigt har Ludwig och jag påbörjat det så kallade 'nyttiga livet'. Det skulle ha börjat idag iallafall. Men, en dag på stan och utan frukost blir man såklart inte sugen på att vänta tills man kommer hem med att laga mat - therefore vart det en lunch på McDonken. Duktiga? Mm, eller hur. Vi drog också förbi Lilla ostbutiken, nu vår favoritbutik då ost är en av vår gemensamma nämnare ;]
Passade också på att köpa lite 'presenter' till mig själv och mitt kök. Tog mig då i kragen och åkte hem för att städa lägenheten och inreda köket med lite höst.

Så nu när det är rent och fint i min lilla lya bär det av till grabben där det blir tvkväll tillsammans med baguetter fyllda med brieost och salami. Jag undrar när det sparsamma och uttunnade studentlivet ska börja kicka in?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0