Man väntar och väntar

Igår var det Ludwigs 19e födelsedag. Dagen jag längtat till redan dagen efter min egna födelsedag. Längtat till att äntligen få passa upp istället för att bli uppassad. Längtat efter att få se denna mans överraskade/förhoppningsvis glada och söta ansiktsuttryck när jag drar fram min aningen udda present [en musmatta med en nellie + diverse texter på]. Den funkar egentligen inte värst bra då hans råttredskap är extremt känslig... Vilket är lite synd. Men reaktionen jämnar ändå ut det så jag är glad.
Förutom detta åt vi tacos och tog en sväng förbi Statoil innan 12-slaget för att inhandla socker i olika former och smaker. I slutet av dagen tros jag ha hört ca 26 st Tack. Vilket jag tror och hoppas betyder att dagen till slut vart okej.


Nu när den helgen är över längtar jag tills studie+bostadsbidraget klirrar in, den kommande stockholmsresan den 26e och sist men inte minst- julen.

Blir mysigt med ett Stockholmsbesök med Ludwig, mamma och Susanne. Julskyltning, shopping och mys med familjen- fan så underbart! Det är bra att ha något att se fram emot, det gör det så mycket lättare att få dagarna att gå.

Julen är ju för fasen höjdpunkten.. i december. De få stackars jullåtar på Spotify har snart blivit sönderspelade, adventsljusstaken kommer gå het från morgon till kväll och jag kommer ligga efter med 240 timmars sömn i början av nästa år då julgodiset busat till det i hjärnregionen.
När julen väl är över känner man sig lika tom som Arne Weises humorförråd. Sorgligt men sant.

Är iallafall beredd på jul nu. Se själv

Julkänslan är den bästa känslan. I December.

[klicka]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0