Hit till dit i kylan

Helgen är över, likaså stockholmsresan. Skönt är väl det egentligen- slippa all trängsel, all stress, all väntan. Säger inte att det inte vart en bra helg, cause damn girl, it has been. Fått tidiga julklappar och gjort av med avsevärt lite pengar med tanke på allt jag inhandlat. Kan säga att jag gladeligen klämde ner följande i resväskan; 2 tjocka sköna koftor, 2 långärmade tröjor, 2 tshirtar, 2 klänningar (det är sant!), underkläder, 2 par strumpor och en mössa. 
Glad var jag också över Ludwigs vakande öga efter studentrabatter i den långa kö-väntan i alla tjejbutiker. En sparad hundring tack vare detta är inte att gråta över. 



[Några av de nya plaggen]


Småbesviken över Pizza Hut där vi fick vänta runt 50 minuter på mat när borden runtom oss fick maten innan oss då dom faktiskt kommit efter oss. Inga glada miner när man i kyla får sitta hungriga och vänta på mat.    
Annars har det varit -10 grader under hela helgen. Klagar inte på snön men kylan är extrem. Det är såklart fint när allt är vitt osv men när man faktiskt måste ut tar det emot lite. Det är fint inifrån även om min lägenhet nu inte vet vad VÄRME är så önskar jag att jag slapp gå utomhus den kommande veckan.

Så efter 2 dagars shopping och 7 timmars bussresor var det skönt att få sova ut idag. Bara få smaka på lugnet och dess underbara melodier! Hade iallafall en mysig helg med familjen och det tackar jag för.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0