"To infinity, and beyond!"

Nu är det söndag kväll igen och jag har smått ont i magen. Varför vet jag inte. Trött är jag också. Anledningen till detta kan jag gott ta och berätta.

Jo Ludwig skulle vila i en "halvtimme" igårkväll runt.. 23.30. Fattade verkligen inte poängen med detta men ah. Han somnade hyfsat snabbt och jag satt då och spelade i kanske 30 min, sen gav jag upp. Då bestämde jag mig för att lägga mig och sova, eftersom Ludwig inte hade nån som helst tidsuppfattning då han låg och drömde om rosa ponnysar och regnbågar osv. 03.30 vaknar han och frågar upprört "Varför väckte du mig inte?!". Till mitt försvar har jag hört att man inte ska väcka barn som sover Ludwig!

Jo visst blir det blir skönt med två dagars ledighet till. Kan säkerligen behövas när man sovit så kasst. Också pga drömmar där man sätter i halsen och.. dör. Tragiskt.

 

 

Haft ett filmmaraton i helgen med L. Alla Toy Story-filmerna + 3 andra filmer. Älskar Toy Story! För att inte tala om den sötaste [visserligen animerade] flickan i filmhistorian- Bonnie [Toy Story 3]. Så gosig!

Till detta åt vi ett berg med varmkorv i bröd. Kändes mäkta konstigt att äta varmkorv med bröd hemma... Konstiga minnen från lågstadiet poppade genast upp och satt kvar någonstans i bakhuvudet resten av dagen. Om man ändå fortfarande kunde springa runt med en liten håv i vattnet för att leta småfiskar eller ha massa färgglada tröjor med tecknade getter på utan att folk skulle tycka man va heldum.


 

Imorn blir det mitt första tandläkarbesök i denna stad. Ska bli smått spännande och se hur lång tid det tar att hitta dit. Och hur ihjälfrusen jag kommer vara när jag väl kommer fram. Men det blir nog roligt.
Tills dess ska jag ligga nerkrupen i min säng- den enda plats som faktiskt går att vara på när det är så här kallt [och toaletten då, vars element är det enda som funkar i denna hydda..].

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0