Ho ho holy shit!

Julen är härmed ÖVER. Kändes som en otroligt kort jul i år. Känner mig stressad över att komma hem så fort som möjligt och få arbeten gjorda. Känner mig samtidigt på något sätt avslappnad eftersom tiden så här efter jul står helt stilla. Förstår om det inte låter vettigt, avslappnad men stressad.. Eller det kanske är det som är Motivationshandikappad eller Lat? Hm.

Hur som helst är jag väldigt nöjd med julen. Fått massor med fina julklappar, som gladeligen kommer komma till användning. Varit omringad av söta människor och har framför allt ätit massor med gottgott.
Det smartaste man kan göra när ett nytt år är nära är att bestämma sig för att sluta äta godis. Iallafall mycket mindre. Det finns egentligen bara fördelar med detta. Hur kan det vara så? Jo;
1. Man är så otroligt trött på godis efter julen, allt man fått i julklapp, allt julgodis man bakat och bjudits på och allt man konstigt nog köpt själv när det sett sådär sött och gott ut på julmarknader osv.
2. Man har förmodligen diabetes efter julen och därför kan det ju vara bra att sluta äta godis.
3. Nyårslöften är smarta, och äta mindre godis låter ju ganska bra. (om man håller det är ju en annan sak...)
4. När man bor själv vet man hur gärna man vill spara pengar, och onödiga tandläkarbesök är dessvärre knappast gratis.

Bortförklaringar man därför bör undvika;
1. "Låt mig bara få äta upp det jag har kvar från julen..."
2. "Idag har jag städat, gjort läxor och diskat, NU förtjänar jag faktiskt lite godis!"
3. "Nej, nu åt jag en onyttig måltid, nu kan jag lika gärna slänga i mig lite godis"

Jag har alltså ~3 dagar på mig att äta allt mitt godis, för att nästa år kunna börja ett hyfsat nyttigare liv.



Härnäst väntar nyåret och den, konstigt nog, mystiska magin som uppstår varje gång det helt plötsligt blir ett nytt år. Det blir nog fint. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0