Vintern vs Sommarn


Man
önskar att vintern var kortare och att sommaren kommer bara efter några veckor efter jul. Och när sommaren väl är här vill man att den aldrig ska ta slut. Men varför är det så? Är sommaren verkligen så mycket bättre? Det ska jag försöka ta reda på.


Sommar [tänk dig en sommar med extrem hetta- och ingen vind]
+ Vad är skönare än att ligga och sola för att sen ta ett dopp i havet?
+ Man kan vara ute hela natten, utan att det ens är mörkt eller kallt!
+ Grillad mat i stort sett varje dag, DET är värt mycket
+ ÄNTLIGEN slipper man gå runt och se ut som en äkta engelsman (Say Bye to Mr Albino)
+ Man kan ha minimalt med kläder, utan att frysa minsta lilla
+ Så många gånger som man duschar känner man sig överfräsh. Det är en bra sak

– Man kan bli riktigt svettig av att inte göra någonting
– Omöjligt att sova i pressande värme
– Insekterna kan komma krypandes/flygandes från ingenstans, när man minst anar det


Vinter [tänk dig en snörik, snorkall vinter]
+ Vad är mysigare än att sitta med en filt, framför en brasa med te/varm oboy?
+ Vissa tycker att man blir lika varm som sommarvärmen inuti när man ser första snön falla
+ Vem klagar när man får massa presenter/pengar på julafton?
+ Det gör inget att man är vit. Det är alla andra också.
+ Chokladkalendern - En ursäkt till att äta lite godis varje dag

– Det är inte alla som skrattar när man trillar på en isplätt
– Det blir mörkt kl. 16.00. Say no more...
– Visst är man söt när man kommit in efter kylan ute. ("Rodnar, jag? Nej jag ser alltid ut såhär på vintern!")
– "Ska vi gå ut?" "Okej jag kommer snart" Efter 42 min; "Nu kommer jag!" Slutsats; PALLA ALLA KLÄDER!


˜

Vilken slutsats kan vi då dra av denna sammanställning? Man kan ju klart se att båda har många fördelar, men det ser ganska jämnt ut. Det är vanligt att räkna alla plu... Vem försöker jag lura. Man behöver ingen lista.
SOMMAREN 2011 - KOM TILL MIG !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0